Palautukset

Asiakaspalautus

SmartShoes.fi -verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Veloitamme palautusmaksun 4.95€. 

Asiakaspalautus on ilmainen, jos vaihdat palautetun tuotteen toiseen kokoon/väriin.  Alennus tuotteilla ei ole vaihto - eikä palautusoikeutta.

Miksi palautusmaksu veloitetaan? 

Palautusmaksu kattaa vain osan tilauksen palautuksesta, palautuksen käsittelystä ja tuotteiden uudelleen myyntiin saattamisesta aiheutuvista kuluista. 
Palautusmaksun veloittaminen on välttämätöntä, jotta toimintaa voidaan ylläpitää alalla, jossa palautuksien/vaihtojen määrä on merkittävä. 

Huomioi, että hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.


Näin teet palautuksen:

 

1. Pakkaa tuotteet

Pakkaa tuotteet huolellisesti. Huolehdi etteivät palautettavat tuotteet vaurioidu kuljetuksen aikana. Ethän tee merkintöjä tuotteiden alkuperäispakkauksiin (esim. kenkälaatikko). Sulje paketti hyvin.

2. Vie paketti lähimpään Postin toimipisteeseen

Kerro kyseessä olevan asiakaspalautus SmartShoes.fi:lle. Tiedot Postille palautusta varten:

Sopimus: Nettivarasto Suomi 
Postin palautusnumero: 672390

3. Ota talteen Postilta saamasi palautuskuitti

Tarvitsemme tämän, jotta voimme kirjata palautuksesi ja hyvittää maksun myöhemmin. 

4. Ilmoita palautuksesta asiakaspalveluun sähköpostitse

Lähetä Postin palautuskuitti asiakaspalvelun sähköpostiin: smartshoes.asiakaspalvelu@gmail.com Ilmoita viestin otsikossa PALAUTUS ja TILAUSNUMERO esim. (Palautus, tilaus #1002). Lisää viestiin palautuskuitti.


Tämän jälkeen palautus kirjautuu järjestelmäämme ja odotamme palautuksesi saapumista varastolle. Kun palautus on saapunut varastolle niin hyvitämme palautuksen automaattisesti.

HUOM! Jos et toimita palautuskuittia asiakaspalvelun sähköpostiin, emme pysty kirjaamaan palautustasi sekä hyvitystä tilauksestasi. 

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä

Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, jotta ne voidaan palauttaa myyntiin. Tuote tulee palauttaa vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessaan. Kaikki tuotteen mukana tulleet, tuotteeseen liittyvät laput ja ohjeet tulee olla mukana. Tuote ei saa olla likainen, eikä siinä saa olla minkäänlaisia käytön jälkiä, jotta se voidaan myydä uudelleen.

Huomioithan: mikäli haluat vaihtaa tuotteen ja olet valinnut maksutavaksi laskun, lasku tulee maksaa normaalin laskulla olevan eräpäivän puitteissa.

Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa palautamme tuotteen takaisin Sinulle tai vähennämme tuotteelle/pakkaukselle aiheutuneen arvonalentuman hyvityksestä.

Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään. Tämä ei kuitenkaan koske hygieniatuotteita.

Haluatko uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti?

Mikäli haluat uuden tuotteen tai koon mahdollisimman nopeasti, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupastamme, jolloin lähetämme sen Sinulle välittömästi. Tuotteen palautuksessa, käsittelyssä ja uudelleen lähettämisessä voi kestää useita päiviä. Tekemällä uuden tilauksen varmistat uuden tuotteen nopean saapumisen. Tällöin hyvitämme palautettavan tuotteen sen saapuessa varastollemme.

Paketin postitus

Sinun ei tarvitse kirjoittaa pakettiin erillisiä osoitetietoja. Riittää, että viet paketin Postin postitoimipisteeseen ja kerrot kyseessä olevan asiakaspalautus NettiVarasto Suomi ja sopimusnumeromme 633917.

Huomioithan, ettet saa teipata, kirjoittaa tai liimata mitään ylimääräistä alkuperäispakkaukseen (esim. kenkälaatikko)!

Säilytä palautuksesta saamasi kuitti siihen saakka, kunnes olet saanut joko Klarnalta tiedon tekemästämme hyvityksestä tai yhteydenoton asiakaspalvelutiimiltämme.

Huomioithan, että asiakas on aina vastuussa palautuslähetyksestä. Emme vastaa kadonneista paketeista, mikäli sitä ei voida todeta saapuneeksi varastollemme. (Autamme löytämään kadonneet paketit. Tätä varten tarvitsemme palautuksesta saadusta kuitista seurantanumeron.)

Palautukset ja vaihdot pyritään käsittelemään 7 päivän kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut lähetyksen.

Kun palautuksesi on käsitelty

*Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun, Klarna lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostitse, että laskuusi on tehty muutos tai se on poistettu.

*Mikäli olet jo maksanut tilauksesi, Klarna saattaa tiedustella tilitietojasi sähköpostilomakkaalla. Mikäli heillä on jo tili- tai korttitietosi, he palauttavat rahan automaattisesti sinulle, etkä tällöin saa heiltä mitään erillistä sähköpostia asiasta.

Noutamattomat tilaukset

Mikäli tilauksesi palautuu varastollemme noutamattomana, käsittelemme sen automaattisesti palautuksena ja vähennämme hyvityksestä palautuskulut ehtojemme mukaisesti.